Suivi des mises à jour du jeu
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Re: Suivi des mises à jour du jeu
Maintenant il faudra s'armer de patience pour les maintenances
SpookRed- Maintenant je sais écrire.
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Re: Suivi des mises à jour du jeu
Normal tu ne sais pas quoi en faire !!!
Moretti- Ami de Mr. Caffay
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Re: Suivi des mises à jour du jeu
Oui c'est pas faux je sais jamais quoi en faire ...
Maintenant que le zoom, et la vitesse de rechargement sur le canon AP sont au max, je m'attaque au rechargement max de la hallebarde.
Après je up la capacité en munitions des 2 à au moins 75%.
Bah oui je pense aussi à mes passagers, à quoi bon avoir un canon ap over op combiné à un arrimage max si c'est pour que mon gunner le temps qu'il tire en obus j'en balance 4 ?
Brefouille ...
Maintenant que le zoom, et la vitesse de rechargement sur le canon AP sont au max, je m'attaque au rechargement max de la hallebarde.
Après je up la capacité en munitions des 2 à au moins 75%.
Bah oui je pense aussi à mes passagers, à quoi bon avoir un canon ap over op combiné à un arrimage max si c'est pour que mon gunner le temps qu'il tire en obus j'en balance 4 ?
Brefouille ...
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Ce nerf portée peut être salutaire pour le préda tant qu'à faire. au vu des nerfs de portée, il peut redevenir le seul char de de moyenne portée avec son mod arrimé. Moi je l'aime toujours mon préda. Même si il a un blindage en feuille d'alu et qu'il ressemble à un jouet Playskool.
cocolemulot- Flooder Professionel
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Date d'inscription : 03/12/2013
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Merci pour la traduction.
Adieu la hallbarde sur l'offenseur... bouh le nerf.
Par contre, la même vitesse pour les chars en avant et en arrière ca va pas rendre les char encore plus puissant sur l'esquive et rendre l'aérochar encore plus puissant? (Je parle pas du petit nerf sur le racer je ne suis pas sûr que cela va changer grand chose )
Adieu la hallbarde sur l'offenseur... bouh le nerf.
Par contre, la même vitesse pour les chars en avant et en arrière ca va pas rendre les char encore plus puissant sur l'esquive et rendre l'aérochar encore plus puissant? (Je parle pas du petit nerf sur le racer je ne suis pas sûr que cela va changer grand chose )
frott2- Adepte du Caffay
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Age : 42
Date d'inscription : 08/05/2007
Re: Suivi des mises à jour du jeu
le nerf de la hallebarde consiste juste à plus de drop dont il faudra s'adapter.
Pour la marche arrière c'est pas encore fait. P-E que SOE se rend compte que ça va être compliqué.
Pour le nerf du libé:
-Le dalton est plus efficace entre de bonnes mains (buff du direct hit)
-La déchiqueteuse est moins efficace contre les xams et l'infantrie mais aussi efficace contre le reste.
-Le bulldog de queu reste inchangé: toujours des tonnes de mun, de bons dégats et un bon splash.
j'ai pas encore test le zeph et le duster, mais je veux bien.
Faut réarmer souvent, faut juste trouver un dispé mun ou aller réparer sur un landing pad, mais rien d'insurmontable.
Le nerf nous a pas empêché de se faire farm durant l'alerte.
Pour la marche arrière c'est pas encore fait. P-E que SOE se rend compte que ça va être compliqué.
Pour le nerf du libé:
-Le dalton est plus efficace entre de bonnes mains (buff du direct hit)
-La déchiqueteuse est moins efficace contre les xams et l'infantrie mais aussi efficace contre le reste.
-Le bulldog de queu reste inchangé: toujours des tonnes de mun, de bons dégats et un bon splash.
j'ai pas encore test le zeph et le duster, mais je veux bien.
Faut réarmer souvent, faut juste trouver un dispé mun ou aller réparer sur un landing pad, mais rien d'insurmontable.
Le nerf nous a pas empêché de se faire farm durant l'alerte.
Mxiter- Ami de Mr. Caffay
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Re: Suivi des mises à jour du jeu
Si j'ai bien compris, SoE se decide enfin a bouger son cul et a se mettre a faire des mises à jour de fou quand tout le monde va partir en vacance? Dafuq?
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Un bon gros nerf quoi, c'est pas ce que j'appelle un équilibrage :/
Il faut plus de patates de Dalton pour tuer quelqu'un que de balles de commissaire ... tant pis
Il faut plus de patates de Dalton pour tuer quelqu'un que de balles de commissaire ... tant pis
Re: Suivi des mises à jour du jeu
L'outil du médic a été modifié, ça y est. Je suis peut être le dernier à l'avoir remarqué, si c'est le cas: désolé.
Donc: bouton gauche pour soigner / bouton droit pour rez
Donc: bouton gauche pour soigner / bouton droit pour rez
cocolemulot- Flooder Professionel
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Localisation : Loin dans l'Est
Date d'inscription : 03/12/2013
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Avec l'ingé plus besoin de sélectionner les mun ! Utilisez "F" comme pour la compétence sur les autres classe et vous jetterez un paquet de tic tac !
LeChoper- Hyper-Actif and Big Flooder !
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Re: Suivi des mises à jour du jeu
Les paquets de tic-tac sont aussi passés de base en 6, plus besoin d'appuyer sur V ou B (je sais plus laquelle ).
SpookRed- Maintenant je sais écrire.
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Re: Suivi des mises à jour du jeu
Comme je l'ai dis hier : fusion de serveur
https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/extended-server-maintenance-june-24th-server-merges.190949/
Serveurs US en plus ...
Bien entendu tout les serveurs même EU doivent être fermés ... Mon cul ça sent la MAJ avec pleins de fix' aussi ^^
https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/extended-server-maintenance-june-24th-server-merges.190949/
Serveurs US en plus ...
Bien entendu tout les serveurs même EU doivent être fermés ... Mon cul ça sent la MAJ avec pleins de fix' aussi ^^
Re: Suivi des mises à jour du jeu
La grande mise à jour de notre temps est arrivée !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/update-notes-06-26.191225/
Hossin
Continent locking
Outfit Decals
Recrutement d'Outfits
Et j'en passe et des meilleurs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CONTENT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
New Continent! Hossin:
“------//// Deputy Director’s Journal, June 26th, 2859 ////--------
With some unfortunate losses, our mission to Hossin was a success. As expected, the swamp was totally devoid of any humans; NC or otherwise. We experienced some unforeseen setbacks after helplessly watching our pilot transferred into a Galaxy that spawned- and instantly exploded- into the unkempt overgrowth of the swamp. Without the resources to recalibrate the spawn matrix for the terminals, I made the decision to proceed to our given location on foot. Unfortunately, the Vanu apparently left their entire stock of proximity mines at every chokepoint leading up to the manual override for the Rebirth network. With two of us down from stomping on proxy mines, EOD Hud was mandatory in loadouts until we got out of the place.
Resetting the system was surprisingly uneventful finish. No big generator spooling up, massive explosions or anything of note. The Board contacted us moments afterwards confirming that Hossin’s Rebirth indicator was back online; mission successful. Just a quick redeploy after confirmation and Sigma Squad managed to finish our only a few hours into overtime.
The day was wrapped up with a pat on the back (verbal, of course) from my bosses and the beginning of a new chapter in Auraxis’ history. Witnessing the first actual deaths on Auraxis in nearly a decade was rough, but hopefully the loss of their lives was not in vain. When The Board activates the warpgates tomorrow morning, the NC can begin taking back what was once our home.
Alyss Rodriguez, Deputy Director, New Conglomerate”
Explore a brand new continent with over 80 new bases in a brand new biome.
This is an Early Expedition. Read about what that means in this post from Creative Director Matt Higby:
Continent Locking:
Continents can now be locked to a conquering empire in one of two ways:
Dominate the continent by owning at least 94% of the territory
Win an alert
When a continent locks, the conquering empire automatically captures all remaining regions on the continent
All players on the locked continent will be prompted to redeploy to another continent.
A maximum of 2 continents can be locked at any one time.
Whenever a continent is locked the oldest existing locked continent will automatically unlock.
A Continent Benefit is now only active while the continent is locked.
Continent Benefits have changed:
Amerish gives -50% Infantry Purchases (up from -10% Aerospace Purchases)
Esamir gives -50% Mechanized Purchases (up from -10% Mechanized Purchases)
Indar gives -50% Aerospace Purchases (up from -10% Infantry Purchases)
Hossin gives +25% XP (new) (It's almost like we want you to play there!)
To accommodate continent locking, Global Alerts have been removed from the game, meaning every alert is now specific to a continent
When a continent is unlocked the warpgates on that continent will rotate, and territory will be reset to a default starting configuration for each warpgate. (Tired of your warpgate location? Now you can fix it)
Warpgates will no longer rotate every other week and are now exclusively rotated via continent locking.
Outfits Recruiting:
Do you run an outfit? Looking for some new blood? List your outfit in the brand new recruiting system.
Are you looking to join an outfit? Want to meet some new friends? Find an outfit to join in the brand new recruiting system.
To list your outfit go to the outfit screen and there is a Manage Recruitment button.
To view recruiting outfits, go to the outfits button on the social tab. On the main page is a button to find an outfit.
Outfit Decals:
Your outfit can now select a decal to represent yourselves.
Purchase Infantry or Vehicle Outfit decals in their Depot categories for 100 SC or 250 Certs
Equip like a normal decal. If you’re in an outfit and the outfit has a decal selected, the decal will display as the selected decal. (How many times can we say decal? You'd be surprised!)
If you’re not in an outfit, the decal will not display. (So just join and stay in an outfit already)
Outfit Base Capture:
When your outfit captures a base your outfit’s decal will be displayed on the faction banners at the base, on the scoreboard, and on the map. (We got tired of some of you "marking" the map. Infantry are provided latrines).
An outfit is recognized as being the captors by being the highest scoring outfit during the base’s capture
For now, this score is simply the cumulative score of the outfit members that participated in the base capture (i.e. the scores that are displayed on the scoreboard). (If you are bad at math, just have everyone try harder ok?)
Misc:
The descriptions on the Medical Applicator now list the hotkeys required for healing and reviving. (Some of you were just mashing 5 keys and getting lucky).
Adjusted ranges of “Enter Vehicle” and “Equipment Terminal” interactions on Sunderer.
Change reduces overlap and is intended to reduce the chances of accidentally triggering the interaction you don’t want.
When the vehicle is deployed, you will need to get closer to the terminal and closer to the vehicle.
When the vehicle is undeployed there should be no change in the enter vehicle interaction.
A lattice link has been added between TI Alloys and Ceres Hydroponics on Indar.
Bug Fixes:
Desynch fix for multiple situations. (This should improve a number of issues some of you have been reporting but poor accuracy is still in your hands)
Fixed focus issues with the chat window after hitting escape.
Fixed an issue where thermal optics for the Dual-75 Duster were not set up like other belly guns.
The TR Honeycomb camo will now scale correctly.
Updated the descriptions for Liberator belly weapons to be more accurate with recent changes.
The unpurchasable magazine size certification should no longer appear for the Hyena Missile Launcher. (In this particular case, size didn't matter)
Camo will now apply correctly to the Bruiser Plating and Scrapper Vanguard attachments.
Kills caused by explosions will no longer grant double experience. (This doesn't mean you should stop doing it because come on...it's entertaining right?)
Equipping the Ammunition Package during a weapon reload will no longer skip the reload animation.
Adjusted the Ammunition Package so that it it less likely to continuously shake when thrown on uneven terrain. (See? You thought you were just really nervous.)
Fixed an issue where tank reverse turning speed would change when toggling the ‘Invert Reverse Steering for Tanks’ option. (We really can't make this stuff up....)
https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/update-notes-06-26.191225/
Hossin
Continent locking
Outfit Decals
Recrutement d'Outfits
Et j'en passe et des meilleurs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CONTENT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
New Continent! Hossin:
“------//// Deputy Director’s Journal, June 26th, 2859 ////--------
With some unfortunate losses, our mission to Hossin was a success. As expected, the swamp was totally devoid of any humans; NC or otherwise. We experienced some unforeseen setbacks after helplessly watching our pilot transferred into a Galaxy that spawned- and instantly exploded- into the unkempt overgrowth of the swamp. Without the resources to recalibrate the spawn matrix for the terminals, I made the decision to proceed to our given location on foot. Unfortunately, the Vanu apparently left their entire stock of proximity mines at every chokepoint leading up to the manual override for the Rebirth network. With two of us down from stomping on proxy mines, EOD Hud was mandatory in loadouts until we got out of the place.
Resetting the system was surprisingly uneventful finish. No big generator spooling up, massive explosions or anything of note. The Board contacted us moments afterwards confirming that Hossin’s Rebirth indicator was back online; mission successful. Just a quick redeploy after confirmation and Sigma Squad managed to finish our only a few hours into overtime.
The day was wrapped up with a pat on the back (verbal, of course) from my bosses and the beginning of a new chapter in Auraxis’ history. Witnessing the first actual deaths on Auraxis in nearly a decade was rough, but hopefully the loss of their lives was not in vain. When The Board activates the warpgates tomorrow morning, the NC can begin taking back what was once our home.
Alyss Rodriguez, Deputy Director, New Conglomerate”
Explore a brand new continent with over 80 new bases in a brand new biome.
This is an Early Expedition. Read about what that means in this post from Creative Director Matt Higby:
Continent Locking:
Continents can now be locked to a conquering empire in one of two ways:
Dominate the continent by owning at least 94% of the territory
Win an alert
When a continent locks, the conquering empire automatically captures all remaining regions on the continent
All players on the locked continent will be prompted to redeploy to another continent.
A maximum of 2 continents can be locked at any one time.
Whenever a continent is locked the oldest existing locked continent will automatically unlock.
A Continent Benefit is now only active while the continent is locked.
Continent Benefits have changed:
Amerish gives -50% Infantry Purchases (up from -10% Aerospace Purchases)
Esamir gives -50% Mechanized Purchases (up from -10% Mechanized Purchases)
Indar gives -50% Aerospace Purchases (up from -10% Infantry Purchases)
Hossin gives +25% XP (new) (It's almost like we want you to play there!)
To accommodate continent locking, Global Alerts have been removed from the game, meaning every alert is now specific to a continent
When a continent is unlocked the warpgates on that continent will rotate, and territory will be reset to a default starting configuration for each warpgate. (Tired of your warpgate location? Now you can fix it)
Warpgates will no longer rotate every other week and are now exclusively rotated via continent locking.
Outfits Recruiting:
Do you run an outfit? Looking for some new blood? List your outfit in the brand new recruiting system.
Are you looking to join an outfit? Want to meet some new friends? Find an outfit to join in the brand new recruiting system.
To list your outfit go to the outfit screen and there is a Manage Recruitment button.
To view recruiting outfits, go to the outfits button on the social tab. On the main page is a button to find an outfit.
Outfit Decals:
Your outfit can now select a decal to represent yourselves.
Purchase Infantry or Vehicle Outfit decals in their Depot categories for 100 SC or 250 Certs
Equip like a normal decal. If you’re in an outfit and the outfit has a decal selected, the decal will display as the selected decal. (How many times can we say decal? You'd be surprised!)
If you’re not in an outfit, the decal will not display. (So just join and stay in an outfit already)
Outfit Base Capture:
When your outfit captures a base your outfit’s decal will be displayed on the faction banners at the base, on the scoreboard, and on the map. (We got tired of some of you "marking" the map. Infantry are provided latrines).
An outfit is recognized as being the captors by being the highest scoring outfit during the base’s capture
For now, this score is simply the cumulative score of the outfit members that participated in the base capture (i.e. the scores that are displayed on the scoreboard). (If you are bad at math, just have everyone try harder ok?)
Misc:
The descriptions on the Medical Applicator now list the hotkeys required for healing and reviving. (Some of you were just mashing 5 keys and getting lucky).
Adjusted ranges of “Enter Vehicle” and “Equipment Terminal” interactions on Sunderer.
Change reduces overlap and is intended to reduce the chances of accidentally triggering the interaction you don’t want.
When the vehicle is deployed, you will need to get closer to the terminal and closer to the vehicle.
When the vehicle is undeployed there should be no change in the enter vehicle interaction.
A lattice link has been added between TI Alloys and Ceres Hydroponics on Indar.
Bug Fixes:
Desynch fix for multiple situations. (This should improve a number of issues some of you have been reporting but poor accuracy is still in your hands)
Fixed focus issues with the chat window after hitting escape.
Fixed an issue where thermal optics for the Dual-75 Duster were not set up like other belly guns.
The TR Honeycomb camo will now scale correctly.
Updated the descriptions for Liberator belly weapons to be more accurate with recent changes.
The unpurchasable magazine size certification should no longer appear for the Hyena Missile Launcher. (In this particular case, size didn't matter)
Camo will now apply correctly to the Bruiser Plating and Scrapper Vanguard attachments.
Kills caused by explosions will no longer grant double experience. (This doesn't mean you should stop doing it because come on...it's entertaining right?)
Equipping the Ammunition Package during a weapon reload will no longer skip the reload animation.
Adjusted the Ammunition Package so that it it less likely to continuously shake when thrown on uneven terrain. (See? You thought you were just really nervous.)
Fixed an issue where tank reverse turning speed would change when toggling the ‘Invert Reverse Steering for Tanks’ option. (We really can't make this stuff up....)
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Trop bien !!! On va lock tout Indar go go go !! ^^
Gaut19- Consomateur de Caffay
- Nombre de messages : 1336
Age : 28
Localisation : Crest-Voland SAVOIE
Date d'inscription : 03/03/2014
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Mais mais mais si on lock Indar... IL N'Y AURA PLUS DE CROWN FIGHT!!
Je refuse de t'appuyé sur ce coup gaut... Si tu veux lock INDAR tu le feras sans moi :p!!
Je refuse de t'appuyé sur ce coup gaut... Si tu veux lock INDAR tu le feras sans moi :p!!
DariusXIV- Hyper-Actif and Big Flooder !
- Nombre de messages : 652
Age : 36
Date d'inscription : 25/08/2013
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Point taken Darius, donc nouveau plan, on lock Esamir et Amerish, et tout indar sauf The Crown, comme ca full Crown fight ^^
Gaut19- Consomateur de Caffay
- Nombre de messages : 1336
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Localisation : Crest-Voland SAVOIE
Date d'inscription : 03/03/2014
Re: Suivi des mises à jour du jeu
J'espère juste que c'est 250 certs pour le décalco et on l'a de partout, et pas 250 x le nombre de classse x le nombre de véhicule...
Gaut19- Consomateur de Caffay
- Nombre de messages : 1336
Age : 28
Localisation : Crest-Voland SAVOIE
Date d'inscription : 03/03/2014
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Avec ou sans moutarde?
Moretti- Ami de Mr. Caffay
- Nombre de messages : 7075
Age : 36
Localisation : Rhône Alpes (Vaulx en Velin)
Date d'inscription : 12/07/2007
Re: Suivi des mises à jour du jeu
+1 Darius !
LeChoper- Hyper-Actif and Big Flooder !
- Nombre de messages : 562
Age : 34
Date d'inscription : 24/05/2013
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Les decals d'outfit, c'est pré-conçu ou on peut importer notre logo ?
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Pour le moment c'est seulement les decals du jeu. Je vais donc soumettre la notre à Player Studio
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Personellement, je ne vois pas qu'on peut acheter le "logo" avec des certs.
SpookRed- Maintenant je sais écrire.
- Nombre de messages : 161
Localisation : Alsace 68
Date d'inscription : 23/02/2014
Re: Suivi des mises à jour du jeu
@SpookRed
On vient de me montrer. C'est dans "changer apparence" -> "Décalco" -> Il est juste à coté du décalco de drapeau américain
On vient de me montrer. C'est dans "changer apparence" -> "Décalco" -> Il est juste à coté du décalco de drapeau américain
cocolemulot- Flooder Professionel
- Nombre de messages : 299
Age : 45
Localisation : Loin dans l'Est
Date d'inscription : 03/12/2013
Re: Suivi des mises à jour du jeu
Oui je l'ai vu mais je n'est pas la possibilité de l'acheter en cert.cocolemulot a écrit:@SpookRed
On vient de me montrer. C'est dans "changer apparence" -> "Décalco" -> Il est juste à coté du décalco de drapeau américain
Après je vais peut-être attendre que ce soit le logo FREC notre logo.
Après c'est que peut-être que j'ai le statut de recrue encore in-game.
Dernière édition par SpookRed le Ven 27 Juin 2014 - 14:51, édité 1 fois
SpookRed- Maintenant je sais écrire.
- Nombre de messages : 161
Localisation : Alsace 68
Date d'inscription : 23/02/2014
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